Η Όλγα Μπακοπούλου συνομιλεί με το Χρήστο Καρακάση.Ο κινηματογράφος πρέπει να έχει την φιλοδοξία να καταγράφει το παρόν, να συνδιαλέγεται με το παρελθόν και να φαντάζεται το μέλλον. Με αφορμή την ολοκλήρωση του 5ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου στην Αθήνα, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της διοργάνωσης, Χρήστος Καρακάση καταθέτει, μέσα από την συνέντευξη που μου παραχώρησε, τις απόψεις του σχετικά με το Φεστιβάλ και την πορεία του ελληνικού κινηματογράφου στις ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες που διανύουμε, καταλήγοντας στην πεποίθηση ότι η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία για δημιουργία σε όλο και περισσότερους κινηματογραφιστές. http://www.filmandtheater.gr/sinentefxi-christou-karakasi/
- Διαβάζοντας κανείς το βιογραφικό σας μένει έκπληκτος από το εύρος σπουδών που έχετε καθώς και τη δράση σε πολλαπλά επίπεδα με βάση τον καλλιτεχνικό χώρο. Θεωρείτε πως η ολοκληρωμένη γνώση σε ένα αντικείμενο είναι αποκύημα πολλών και ίσως άσχετων μεταξύ τους αντικειμένων; Τελικά μπορεί να υπάρξει «ολοκληρωμένη» γνώση για ένα αντικείμενο?


Με ιδιαίτερη επιτυχία προβλήθηκε την Δευτέρα 28 Απριλίου 2014 το κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους του Χρήστου Ν. Καρακάση «Ανάμεσα σε δύο πατρίδες» (στην ελληνική με αγγλικούς υποτίτλους), έτους παραγωγής 2011, 65’, στα πλαίσια προγράμματος που δρομολόγησε το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού (Κ.Ε.Π.) Μόσχας σε μια προσπάθεια για μία, όσο το δυνατό, πληρέστερη και σφαιρικότερη γνωριμία με την Ελλάδα και τον πολιτισμό της
/index.php/culture/cinema/1326-xrhstos-karakashs-3o-aidff#sthash.MCd5EM7t.dpuf
Η σχέση τέχνης και τεχνικής στον κινηματογράφο είναι όροι συνυφασμένοι. Αν δεν διαθέτουμε αισθητική αρτιότητα, αισθητική αναζήτηση δεν νομίζω ότι θα αρκεί η οποιαδήποτε κάμερα Red HD ή οτιδήποτε. Τα κριτήρια στον κινηματογράφο είναι ο ίδιος ο κινηματογράφος. Ο κινηματογράφος πρέπει να έχει την φιλοδοξία να καταγράφει το παρόν, να συνδιαλέγεται με το παρελθόν και να φαντάζεται το μέλλον. Οι ταινίες θα πρέπει να βασίζονται σε αυτό και να δουλεύουν το ψηφιακό μέσο σαν ένα σύγχρονο τρόπο εμφάνισης και αντίληψης του αισθητού. Ο Κινηματογράφος μπορεί και πρέπει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαφύλαξη και την προβολή της τοπικής και της περιφερειακής πολιτιστικής ταυτότητας και ποικιλομορφίας. Με αυτή του την ιδιότητα άλλωστε, αναδεικνύεται σε πρωτεύοντα παράγοντα ανάπτυξης των ευρωπαϊκών κοινωνικών αξιών και λειτουργίας των δημοκρατικών κοινωνιών, καθώς τα οπτικοακουστικά έργα δύνανται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη συγκρότηση της Ελληνικής και ευρύτερα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.